Wednesday 1 October 2014

CARA MENYEMAK KEPUTUSAN PEPERIKSAAN PERKHIDMATAN AWAM (KPSL)

Teks : Nor Adilah Bt Ab Latif
Rujukan :https://www.kompetensi.jpa.gov.my


                                                           
Assalamualaikum...dan selamat petang semua..
Rasanye dah lama saya biarkan ruangan ini sepi tanpa sebarang info yang baru..
okey lah...tanpa membuang masa lagi, alhamdulillah dan syurkur yang teramat sangat ke kudrat ilahi kerana tahun ini saya telah LULUS dalam peperiksaan KPSL yang saya telah duduki pada pertengahan tahun ini.. Syukur yang teramat sangat untuk rezeki ini...Sebenarnya hati saya sungguh berbunga-bunga bila melihat keputusan semalam di laman JPA..

Di bawah ini saya kongsikan cara-cara untuk menyemak keputusan peperiksaan  yang tuan/puan telah duduki.

Langkah pertama  :

Sila pergi ke laman peperiksaan JPA di SINI


Langkah Kedua :

Masukkan No. Kad Pengenalan di SINI



Langkah Ke Tiga :

Klik di ruangan Tahun terbaru seperti contoh di bawah.




Langkah Ke Empat :

Kepeutusan peperiksaan akan di paparkan seperti di bawah... :):)



Okey,...setakat ini saja untuk kali ini.. Di lain kesempatan saya akan kongsikan pula buku-buku rujukan yang di gunakan untuk memduduki peperiksaan Perintah Am dan Arahan Pentadbiran..


Good LUck untuk semua....


~~~Adilah~~~~

No comments:

Post a Comment